Anul trecut au fost vândute în România peste 187.000 de autovehicule noi, în creştere cu 19,6% faţă de 2017. Din total, 158.268 au fost autoturisme (+21,4% faţă de 2017), iar 29.008 autovehicule comerciale (+11,1%), informează un comunicat al APIA (Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule). Acesta este cel mai mare volum al vânzărilor înregistrat în ultimii 10 ani, însă rămâne sub cel dinainte de criză.
Top-ul pe mărci în 2018 (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de către marca Dacia, cu 54.593 unităţi, urmată de către Volkswagen cu 16.459 unităţi, Renault cu 14.853 unităţi, Ford cu 13.957 unităţi şi Skoda cu 13.185 unităţi.
La autoturisme, marca Dacia conduce clasamentul, cu 51.242 unităţi vândute în 2018 (32,4% cotă de piaţă), urmată de Volkswagen cu 14.601 unităţi (9,2% cotă de piaţă), Skoda cu 13.185 unităţi (8,3% din total piaţă), Renault cu 12.523 unităţi (7,9% din total piaţă) şi Ford cu 9.503 unităţi (6% cotă de piaţă).
Cele mai vândute modele noi pe piaţa internă în 2018 au fost Dacia Logan (21.154 unităţi), Dacia Duster (12.938 unităţi), Dacia Sandero
(10.218 unităţi), Skoda Octavia (5.466 unităţi) şi Renault Clio (5.394 unităţi).
Autoturismele echipate cu motoare pe benzină continuă să fie majoritare pe ansamblul celor 12 luni din 2018, ajungând la o pondere de 61,9% din total.